sunnuntai 2. heinäkuuta 2017

Onko se jo heinäkuu... hups

What the hell on heinäkuu??

Mihin tää aika on oikein menny. Mä oon nähny mun kavereita KERRAN sen jälkeen ku oon tullu Suomeen! Miten niin työholisti? Ja jos olisin menny Brasiliaan suunnitellusti, niin olisin lähteny takas jos ens kuussa. Mitä saamaria.

Mauriki on Suomessa jo 26 päivän päästä. Siis mitkä kolme kuukautta? Ei täs oo ees kerenny tulla ikävä. Mauri suunnilleen herää sillon ku mä meen nukkumaan, niin ei tuu paljoo ees juteltua. Välillä on menny viikko ja tajuun et holy balls mitähän Maurille kuuluu.
No yleensä sille ei kuulu mitään ja kuulemma kaipaa aikuisten elämää, eikä jaksa sitä, että kaverit vaan tulee ja menee miten sattuu ja pitää kukkua ja grillailla yömyöhään (sanookohan se noin vaan et mulle tulis onnistunu fiilis).
Kattokaahan ku meikäläinen on koulinu Mauriciosta ihan miähen. En malta odottaa et se on mulle tekemässä täällä ruokaa. Mulle ja mun tädille siis. Niin on Mauricio luvannu.

Mulla on kämppä. Se löyty heti toukokuussa ja oon siitä jo yhen vuokranki kerenny maksaa, mut kuinka monta yötä oon nukkunu siellä kämpässä? Öö.. nolla. Hahah.
Oon loisinu mun tädin isossa kämpässä ja käyny aina välillä satunnaisilla vapaapäivillä (vapaapäivät tuppaa olla enemmän tekemistä täynnä ku työpäivät) ostamassa huonekaluja ja raivaamassa mummon autotallia. On mulla siellä asunnossa jo sänky ja sohva. Ja leipomistarvikkeita. Ja muutamia valokuvia. Ja tv-taso sekä keittiönpöytä mut ne pitäis vielä koota. Ei tässä mikään kiire.
Ainii ja mikro.
Mut eiks tossa nyt oo melkein kaikki mitä ihminen voi tarvita? Kyl siellä vähän kaikuu.
No kyllä sitä kerkee.

Mut en oo ihan tosissaan tehny muuta ku ottanu kaikki työvuorot mitä irtoo, et saisin kaikki isoimmat menot heti ostettua altapois, eikä tartte niitä enää miettiä. Auto ja huonekalut ja semmoset.

Nii ja leiponu kakkuja..

Äitienpäivään

Valmistujaisiin

Valmistujaisiin

Töihin

Ihanan Aatupojan synttäreille

Häihin


Niin tosiaan mähän kävin mun kaverin häissä kuukaus takaperin. Olin niin hemmetin yliväsyny et menin 11 nukkumaan ja sain kumottua kurkusta alas kokonaiset 3 siideriä. Mulla taitaa olla alkoholiongelma. Ei edes kotitekoinen pontikka herättäny kiinnostusta.


Ainii. Siel meiän  kämpässä on yhellä seinällä kunnon epilepsiatapetti. Rupee päässä huimaa ku sitä tarpeeks tuijottaa. Taitaa tulla meikäläiselle riemunkirjava tapetti. Oottakaa vaan kuule ku pääsen vauhtiin.

Melkein onnistu kotivärjäys

Mä en tiedä mikä mun tädin koiraa vaivaa, kun se nukku noin.

Maurin oleskeluluvasta semmosta asiaa, että se on ollu herralla jo viimevuodesta asti voimassa. Voi kyllä.

Maurillahan on ollu jo 1. vuoden oleskelulupa ja haettiin jatkolupaa viimevuoden helmikuussa. Mauricio kuitenkin lähti Brasiliaan muistaakseni huhtikuussa, eikä koskaan palannu Suomeen takasin, joten se oleskelulupa asia vaan sitten jäi, eikä siitä kummemmin mitään kuulunutkaan. Ajattelin et jäi varmaan lupa saamatta, tai katkolle kun maasta paettiin.
Joten olin jo valmistautunu henkisesti siihen, että kaikki syntymätodistukset ja paperit pitää taas hankkia uusiksi ja kääntää ja leimata ja noitua ja manata. Kun on tuo oleskelulupahomma siirtynyt tässä vielä kokonaan poliisilta Migriin.
Muutamaan numeroon pitikin soitella ja selvitellä, että mikä meidän tilanne on ja lopulta selvisi, että siellä se oleskelulupa Mauria on odotellut, poliisiasemalla jo vuoden päivät.

Mutta tiiättekö kun näitten kanssa on niin tapeltu, niin oon aivan varma, että joku kivi heitetään meikäläistä vielä otsaan ja Mauri karkotetaan maasta, kun ei mitään lupia olekaan ja joku on vaan katsonut koneelta väärän Mauricion tiedot.

Tää vois ihan hyvin tapahtua, koska saan omaan sähköpostiin toisen Ronjan sähköpostia, Ronjan joka sattuu olemaan vielä vähän enemmän media tunnettu, kun meikäläinen. Aatelkaa jos olisin joku rontti ja ryöväri niin ei olisi henkilöllisyyden varastaminen vaikeaa.

Mun elämässä ei oo siis tapahtunu mitään mullistavaa. Mun lähipiirissä taas on elämä menny ihan mullinmallin ja sitä sivusta seurailen.

Mulla on itseasiassa muutama pyydetty blogikirjotus tallessa tuolla korvien välissä (just joo, yks päivä täti tuli hakee mut mun vierashuoneesta ja kysy et miks auton ovi on sepposen selällään. Mulla pysy mikään korvien välissä), jotka kirjotan kyllä, kun Mauri tulee kotiin ja elämässä on jotain muutaki ku töitä ja pinaattilättyjä. Mansikkahillolla.
Jatkoa tulee muunmuassa tarinaan miten Maurin kanssa tavattiin ja miten kaukosuhteesta selvitään.
Ykkös vinkkinä, että keksi niin paljon tekemistä, että päivät menee siivillä ja kun sänkyyn kaatuu niin uuvuksissa nukahtaa heti. Ei kerkeä ihmetellä ja miettiä.

Mun naapurissa asuu muuten tosi utelias mummeli, joka äkkiä kävi kurkkaamassa kuka sen naapuriin on oikein muuttanu ku juoksin portaita ylös ja alas. Kerkesin sanoo "Moi!", kun mummo äkkiä pamautti oven kiinni. En tiedä. Mulla on sellanen fiilis, että naapurista tulee vielä tarinoita.

Noniin kiitos hei, nähdään taas, ennemmin tai myöhemmin.

Ainiin tähän väliin pitää vielä sanoa, miten on OUTOA, kun juttelet jonkun vanhan tutun, tutun tai tuntemattoman kanssa ja sieltä lipsahtaa, että "Hei niin mähän luen sun blogia! Tiedän kaikesta kaiken!" Apua.

4 kommenttia:

  1. Kuulumisia odotellaan.. :)

    VastaaPoista
  2. Eksyin tänne sun blogiin kun raivolla googlasin kaikilla mahdollisilla hakusanoilla mistä hitosta löydän farofaa stadista. Meillä eletään nyt kauhun hetkiä ku pussissa on enää pohjat jäljellä XD Mun mies on kotosin just Floripasta, sieltä Jurere rannalta.

    VastaaPoista
  3. Mä tilasin briteistä farofaa joskus. Olisko ollu joku Yoki merkki. Samasta mestasta tilasin Chimarrãota :D kerro ku löydät jostain Helsingistä :DD

    VastaaPoista

Lähetä nyt edes vaikka terveisiä! :)